Hej allihopa! Hoppas att ni mår jättebra, för det gör jag! Juli är slut, och Augusti är äntligen här vilket innebär att jag har varit här i ungefär en en vecka och några dagar. Och att det är ungefär en månad kvar tills skolan börjar, jag är supertaggad. Hittills har den här resan varit jättebra, jag lever i en dröm just nu. Varje dag är en utmaning, ett nytt blad. Vi har inte gjort så mycket hittills, eftersom att min värdmamman jobbar. Men det känns faktiskt skönt att vi tagit de lugnt första veckan eftersom att jag behövt den tiden till att landa och bara smälta in allt nytt. Jag har inte varit här så jätte lång tid men jag har redan så mycket minnen, det har hänt så mycket. Jag och värdsystern har hängt väldigt mycket med varandra på mitt rum, haft sena kvällar och skrattat så mycket att vi nästan har magmuskler båda två. Igår så drog vi in till stan, alltså Cavan. Vi träffade Natalia & hennes kusin vilket var väldigt roligt. Först kändes det väldigt obekvämt eftersom att min värdsyster var bästis med henne, och jag trodde att jag skulle bli de tredje hjulet men det blev jag inte. Vi alla tre blev väldigt bra vänner, och trust me! Vi hade så otroligt kul! När jag & min värdsyster drog hem så var jag så otroligt glad över att jag fått en till vän! Jag var så otroligt orolig över att skaffa vänner skulle vara svårt, men hell no. Första veckan och jag har fått två helt underbara vänner! Men haha, våran mat & sovrutin har varit helt kaos. Till ex. Att vi vaknar vid ungefär 11.00, äter lunch vid 16.00 och middag vid ungefär 22.00 och sedan är uppe till ungefär 02.00.
Så ja, i'm not used to it. Men det är sommarlov. Idag så vaknade vi faktiskt väldigt tidigt för att vi behövde gå till affären och köpa frukost till småsyskonen. Sedan så latade vi till klockan tre ungefär, sedan så fixade vi oss för att dra oss in till stan. Vi skulle träffa Muirin och en vän till henne och värdsystern, som hette Levi. Vi träffades vi parken och hängde där, pratade och bara var. Vi blev så törstiga att vi drog iväg till Supervalue. Vi drog tillbaka till parken, och så var det ett par småkillar där som typ började hålla på. Och vi tyckte det var as roligt så vi typ jagade de och gömde oss för att skrämma de. Men efter ett tag så tröttnade vi så vi drog hem till Levi. På vägen så mötte vi på kossor, det var skitroligt! Hemma hos henne så hängde vi ute på hennes trädgård först, sedan inne i vardagsrummet så spelade alla growtopia! Kände mig lite utanför, men jag kommer nog också börja spela det. Men jag är ingen gamer. När hennes föräldrar kom hem så pratade vi lite om Sverige, haha. Hon skjutsade hem oss, Muirin & Levi hängde med. Det ska sova över och vi ska ha ännu en sleepover. Vi åt takeaway från YumYum. Deras mat är så gott och riktigt billigt. Jag älskar faktiskt att deras väder är skit här, för regn är rätt så mysigt. Speciellt när regnet duttar mot fönstret. Just nu så sitter jag här i mitt rum med tre galna vänner, de spelar growtopia och jag bloggar. På torsdag ska vi till Dublin, äntligen som jag längtat! Resan blev uppskjuten pga jobb, men på torsdag drar vi. Jag är så taggad. Och som ni ser i rubriken så är det en till sak jag ska ta upp med er, som jag spekulerat på nu ett tag. Jag driver den här bloggen på Svenska just nu men det har blivit så att mina internationella vänner också vill läsa min blogg, men inte kan pga språket. Så jag har funderat och nu tagit beslutet, att jag faktiskt ska skriva på båda språken. Så att alla som vill följa bloggen kan få chansen till det. Och förlåt för den dåliga bilduppdateringen, men stay tuned bilderna kommer! Men jag hade tänkt att avsluta inlägget här, nu ska jag fortsätta att hänga med mina vänner. Men jag hoppas att ni gillade mitt blogginlägg.
Puss!

Kommentera

Publiceras ej