Hej Sverige, hej mamma, hej allihop! Dag ett börjar att lida mot sitt slut. Jag mår jättebra idag, och är fortfarande super taggad inför detta år som jag har framför mig. Idag har det varit en lugn dag då vi bara har varit, tagit de lugnt helt enkelt! Jag och värdsystern Hanna kommer jätte bra överens vilket känns så otroligt bra. I natt så tog hon in en madrass i mitt rum och sov på golvet, så gulligt. Idag ska hon också sova inne hos mig. Idag så har vi kollat på film, skrattat, levt inne på mitt rum i mörkret, haha. Gjort lite olika saker, gått till affären & gjort pannkakor. Vi åt pizza till middag med familjen, vilket var gott. En sak som är really weird här i Irland är att när man beställer pizza så kostar varje pålägg 50 öre, man ba whut? Men de som är rätt så nice är att en pizza med 16 bitar kostar ungefär 100 kr. Och pizzan var såååå otroligt gott, och för er som känner mig så äter jag aldrig pizza. Klockan åtta så kollar familjen på en serie, så jag har såklart hakat på den traditionen. Idag så tog jag lite fler bilder som jag kommer att slänga in i ett separat inlägg. Bilderna är tagna här i området. Vädret har varit väldigt konstigt idag, först så var det varm men väldigt fuktigt men senare mot kvällen så började regna, typ spöregn. Idag så kändes det som att jag landat både mentalt & psykiskt. Jag fick sova ut, sovmorgon. Vi sov rätt så länge. Dessutom så fick jag mitt simkort idag, men som ni kanske vet så behöver man typ det minsta sim-kortet till iPhone 5s, men det hade värdmamman glömt att säga när hon kom hem med den, och när barnvakten försökte hjälpa mig när vi skulle klippa själva, klippet vi för mycket. Haha lyckat! Så imorgon ska hon köpa hem ett nytt, men som redan är färdigklippt. Deras nya internet router kom idag vilket innebär internet all the time, så jag kan blogga utan problem. Och för er som undrar hur det går med min engelska, det går så otroligt bra! Jag älskar att de pratar med brittisk accent inne på SuperValu mataffären. Men nu är klockan mycket så jag ska nog ta och lägga mig! Vi hörs! 
Puss! 

1 kommentarer

Mamma

28 Jul 2015 20:39

no mina ei näinud Iiri pilte, aga hästi kirjutatud😻😻

Kommentera

Publiceras ej